KAROLINE NATALIA.

botkierbabe

Posted in dagens, generelt, nytt by karolinenatalia on 23. mars 2009

botki

Når jeg våknet idag var det strålende sol, varmt og lyst ute. Når jeg kikker ut av vinduet nå, er det surt, overskyet og grått. Det er det som er det fantastiske med å bo i Norge, man har så mye vær! Skyene klarer ikke å holde seg borte i to timer engang, det er deprimerende. Slik var helgen også. Når jeg våknet snødde det, litt senere var det supervær med sol, så noen timer senere, regnet det. Herregud, det skal ikke være lett. Man må jo ha vårjakke, regnjakke og bobledress, med seg på en tur. Jeg trosser i hvertfall været og tar på meg kjole.

I dag skal jeg bruke dagen min på å lese biologi. Bio-klassen min hadde prøve i forrige uke, og jeg hadde ikke mulighet til å ta den, så jeg og en annen, som heller ikke kunne ta den når den egentlig var, avtalte med læreren at vi skulle ta den i helgen i stedet, som hjemmeprøve. Og vi hadde ikke jukset, vi er ærlige mennesker. Men på grunn av noen som mente at det var såå urettferdig, valgte vi å ta halve prøven på skolen i morgen, slik at enkelte ikke skulle surve seg i hjel. Det er ikke det at jeg har noen problemer med å ta prøven på skolen, hadde ikke læreren sagt at vi kunne ta den hjemme, hadde jeg selv sagt at vi skulle tatt den en annen dag på skolen. Jeg har større problemer med den personen.

Jeg har begynte å ta sol igjen, og det er så deilig. Har bare tatt det en gang til nå, men tror jeg skal gjøre det igjen i morgen eller på onsdag. Vinteren 07 tok jeg sol, men det ble så mye stråle-snakk at jeg valgte å stå over solariumet vinteren i fjor. Nå har oppdaget at det er sunt å ta solarium, i hvertfall ganske sunt, så da begynner jeg pån igjen. Det er en undersøkelse som viser at om hele Norges befolkning hadde begynte å ta solarium regelmessig, hadde antall krefttilfeller gått ned med 3000 pr år, for eksempel ville antallet personer som får brystkreft hvert år, blirr redusert med minst 50%. Dette er fordi man får mye D-vitaminer ved å sole seg, både i solarium og ute i naturen. Dessverre viser det seg også at antallet hudkreft tilfeller ville steget. Jeg velger allikvel å satse på at solarium i begrensede mengder er sunt. Jeg er uansett flink til å smøre meg med solkrem om sommeren, og jeg har hud som blir raskt brun og tåler sol. Blir så godt som aldri solbrent.

Antrekket i dag er litt vårlig. Har på meg Malene Birger kjolen min, som jeg kjøpte på salg hos Bus Stop i fjor. Posesalg vet dere, som jeg er så glad i, haha. Storesøsteren min har lånt den en stund nå, så har ikke fått brukt den så mye selv. To ganger eller noe sånt. Gleder meg til det bli sommer, da skal jeg bruke den mye. Den nye vesken er også med, her er den, i motsetning, til i går, snurpet sammen i trådene. Like fin da også.

Kjole – Malene Birger. Pumps – Din Sko. Veske – Botkier. Øredobber – vintage. Armbånd – vintage.

Hva synes dere om solarium, er det skadelig, eller sunt? Tar dere selv sol?

Nå snør det forresten igjen, er det mulig?!

19 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Juliana said, on 21. mai 2009 at 18:47

    Så kul kjole du hadde:) Den passer både til strømpebukse på våren og som en litt mer sommerlig kjole:) Den så veldig behagelig ut:)

  2. karolinenatalia said, on 24. mars 2009 at 19:58

    Jeg og :D

  3. Ine said, on 24. mars 2009 at 18:12

    LOVE LOVE LOVE the bag!

  4. karolinenatalia said, on 24. mars 2009 at 17:35

    Du er en supergod venninne, Synøve. Du får spørre, så kan du låne kjolen om du vil :)

    Åå, Karoline, du er nå alltid så søt, samme hvor ofte du kommenterer <3

    Jeg tror at jeg skal begynne å ta sol ca 15 minutter hver uke frem til mai. Da har jeg i hvertfall en base. Så lenge jeg ikke griller huden som dere sier, og ikke gjør det hele året, tror jeg det er helt ok :)

    Takk, søtinger :D

  5. Tina said, on 24. mars 2009 at 14:13

    kjempefin kjole:)
    Syns det er greit å ta sol i blant, men det kan ikke være sundt å ta sol annenhver dag sånn som enkelte gjør.

  6. Karoline said, on 24. mars 2009 at 14:05

    Hvem har vært dårligst i verden på å kommentere her i det siste a? Meg det ja. Uff.. GUD SÅ NYDELIG du e blitt på håret vakre du!

  7. Ellenpellen said, on 24. mars 2009 at 12:59

    Ja herregud for et ustabilt vær vi har her i Norge! Som jeg skulle sagt det selv, alle slags jakker skulle finst i vakum pakker! :p

    Jeg og mener at solarium kan være ganske sunt så lenge man ikke overdriver. Et par ganger i månden på vinteren er bra for huden :)

  8. Synøve Marie said, on 23. mars 2009 at 23:18

    Det er helt utrolig å tenke på at jeg stod med den kjolen i prøverommet, og SÅ GAV JEG DEN TIL DEG fordi du hadde vært å sett på den før. Jeg angrer som en hund, men trøster meg med tanken om at jeg er en utrolig god venninne! :P

  9. ingunn said, on 23. mars 2009 at 23:06

    jeg kommer aldri utfor posesalg. Makan.

    Været tar helt av her og. klarer ikke slå seg til ro. Slitsomt

  10. Ida Maria said, on 23. mars 2009 at 22:29

    Jeg tar ikke solarium, fordi jeg tror ikke huden har noe særlig godt av det (og fordi jeg ikke blir brun:P). Kjolen var nyyyyyyyydelig!:)

  11. karolinenatalia said, on 23. mars 2009 at 22:05

    Åh, hvorfor bor ikke jeg i Australia? :O

  12. Vebjørn said, on 23. mars 2009 at 19:23

    Thanksss!
    Ja, den australske dollaren (som er ein eigen valuta) har gått ned nesten 1 kr den siste månaden ;-)

  13. karolinenatalia said, on 23. mars 2009 at 19:23

    Du har helt rett, Anna, når du sier hver sin mening :)

    Jeg bruker str 36 eller 37, kommer ann på. Tror egentlig at jeg er en 36,5.

  14. Anonym said, on 23. mars 2009 at 19:20

    Hvilken str bruker du i sko?

  15. Caroline said, on 23. mars 2009 at 19:03

    Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke liker solarium jeg. Det er jo så bra og bli brun. Tror folk som klager for det meste er sjaul, siden de sikkert ikke tørr å ta sol selv!
    Skoene din var sikkelig fine :D

  16. Anna said, on 23. mars 2009 at 19:00

    Jeg liker ikke solarium. Mener at det blir feil å si at lilla lysrør, er det samme som solen. Men hver sin mening, ikke sant?

    Du var fin i dag, som alltid :)

  17. karolinenatalia said, on 23. mars 2009 at 18:04

    Jeg vet, Anita. Tror jeg sparte 1500 kroner elns på kjolen, husker ikke helt nypris ;)

    Enig med deg, LM. Synes det er rart at mange mener at solarium, er å betale 2,50 kr i minuttet for dø en sakte død.

    Takk :D

  18. linda-mari said, on 23. mars 2009 at 17:58

    Solarium en gang i blant tror jeg ikke er skadelig. I så fall ikke mer skadelig enn andre ting, feks. ting man putter i seg:)

    Veldig fin veske!

  19. Anita said, on 23. mars 2009 at 17:49

    Så utrolig søt kjole du har, tenk at du betalte så lite for den! :O


Legg igjen en kommentar

Følg meg

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 26 andre følgere

