KAROLINE NATALIA.

I GUESS I´LL NEVER BE PRETTY GIRL THEN

Publisert i dagens, Generelt av karolinenatalia den 17. oktober 2009

IMG_0784

Jeg hadde helt rett angående jobb i dag. Det var masse å gjøre. Av en eller annen grunn måtte alle handle i dag, og ingen ville handle i dag. Helt håpløst at man ikke kan fordele noe som helt jevnt. Men det er jo koselig at det er mye å gjøre, det var jo det jeg helst ville.

Det er litt morsomt at jeg kan gå likt kledd på jobb, som jeg kunne gått på julaften. Jeg har fått den vanen at jeg pynter meg ekstra, når jeg jobber på lørdager. Jeg synes det er koselig å se fin ut. Dessuten får jeg mye skryt for det. I dag kom det til og med en russisk mann inn i butikken og sa «Eey, pretty girl» til meg. Kunne kanskje svart han på russisk, det droppet jeg. Når jeg ser på bildet her, lurer jeg riktignok på om det ikke ble litt for mye av det gode. Jeg hadde ikke høye heler hele tiden da, gikk med ballerinas på slutten, de nye som jeg kjøpte på vintage-butikken vet dere. Da var jeg ikke såå fin. Tror kanskje også det har noe med sveisen og gjøre, at det er oppsatt. Faktumet er at jeg ikke gadd å vaske håret eller rette det i dag, og jeg hadde hestehalesveis og litt fett hår. Så da hadde jeg bare i litt tørrshampo og satte det opp, slik det har vært de siste dagene. Nå tror dere sikkert at jeg aldri vasker håret, og det er jo nesten sant, neida. Jeg vasker det annen hver dag, noen ganger hver tredje dag. Synes ikke det er nødvendig å vaske det hver dag, det blir jo alt for mye. Dessuten blir ikke håret mitt så raskt fett. Og jeg har vel hørt at det ikke er sunt å vaske det for ofte heller. Hvor ofte vasker dere håret?

For tiden er jeg veldig trøtt, sliten og lei. Føler meg helt uinspirert og udugelig. Det er som om jeg bare går rundt, mens jeg egentlig er i koma. Jeg har snudd døgnet helt opp ned, og det burde jeg egentlig slutte meg. Jeg legger meg halv tre på natta, og det er ikke fordi jeg har så utrolig mye å gjøre. Det er rett og slett fordi jeg ikke har lyst til å legge meg før. Jeg må jo se litt på tv, sitte litt på nettet, lese litt i boken min, smårydde litt, selv om det ikke hjelper noe som helst, for rommet er like rotete uansett. Jeg må liksom gjøre alt som jeg egentlig må gjøre. Og det hjelper ikke akkurat at jeg står opp klokken tolv på dagen heller. Jeg vet egentlig ikke om det er dette som gjør meg så sliten og lei. Det kan hende det har noe med at vinteren er på vei, og at dagene blir kortere og mørkere. At det blir kjøligere og kaldere. Det kan ha noe med at jeg spiser lite. Eller det kan ha noe med at kjærlighetslivet mitt er helt på trynet, og jeg er egentlig er ganske lei meg på grunn av det også. Det er sikkert en kombinasjon. Noen som har en løsning på problemet? Hva skal jeg spise, for å ha lyst til å spise mer? Hva skal jeg gjøre for å få rett døgnrytme? Hva skal jeg gjøre for å ordne problemene med Simen?

Nå skal jeg i hvertfall dusje. Så skal jeg sette med ned og vente på Simen, han skal egentlig sove her i natt, men jeg har en følelse av at han kommer til å avlyse.

24 svar

Abonner på kommentarer med RSS.

  1. Kalontika said, on 17. oktober 2009 at 19:41

    хороший рассказ, целое разложено по полочкам

  2. Martine said, on 17. oktober 2009 at 19:51

    Hei :) Jeg synes du var kjempefint kledd i dag, jeg :) Dumt å høre at du er deprimert for tiden, men hvis det hjelper, så har vel egentlig alle det sånn fra tid til annen. Hva er det egentlig som er problemet mellom deg og Simen? :S Håper at alt ordner seg :)

    Og forresten vasker jeg håret hver dag, noen ganger annenhver, men det er bare fordi jeg trener hver eneste ettermiddag og må dusje da liksom :) Ha en fin kveld ;)

  3. Emma said, on 17. oktober 2009 at 20:13

    Huff, det høres ikke helt greit ut. Du må spise noe du synes er godt, hvis det ikke er slik at ikke noe frister, selv ikke det du vanligvis synes er godt. Kanskje du burde dra til legen og ta blodprøve, kan hende du har jernmangel eller noe sånt. Håper alt ordner seg med deg og Simen, dere er jo så søte sammen. Stå på! :)

  4. Anonym said, on 17. oktober 2009 at 20:22

    Hvor er kjolen din i fra?

  5. karolinenatalia said, on 17. oktober 2009 at 20:49

    For å være ærlig, Martine, vet jeg ikke helt hva som skjer, og jeg vet heller ikke helt hva som er problemet. Det er det som gjør det så vanskelig. Skjønner ikke hva jeg gjør galt og vet heller ikke hvordan jeg da skal fikse ting.

    Kjolen er fra H&M.

  6. elaa said, on 17. oktober 2009 at 21:55

    uff. trist at ting er så vanskelig :( håper det ordner seg med dere etterhvert!!!

    jeg synes ihvertfall du vaar veldig fin i dag! :)

  7. Victoria said, on 17. oktober 2009 at 22:08

    Herlig antrekk!

  8. karolinenatalia said, on 17. oktober 2009 at 22:10

    Tusen takk :)

  9. Anna said, on 17. oktober 2009 at 22:54

    Så kjedelig at ting ikke er bra mellom Simen og deg. Håper det ordner seg. Hvis ikke står det sikkert flere i kø for deg, du er jo ei pen jente :)

  10. Mari said, on 18. oktober 2009 at 01:32

    Synd for Simen hvis han ikke setter pris på den peneste jente sør for trondheim.

    Håper likevel allt ordner seg :)

  11. Ida said, on 18. oktober 2009 at 02:24

    Du var kjempefin i dag! Eg òg likte å pynte meg litt ekstra, nesten julefin, nokre gongar då eg jobba i klebutikk. Det er kjekt å sjå litt ekstra fin ut, då kjenner ein seg mykje gladare og det vert kjekkare å vere på jobb. :)

    Eg vaskar håret kvar dag, fordi eg har krøllar, og for at dei skal sjå fine ut må eg bruke litt produkt… Då vert håret veldig fort feitt, og det må vaskast neste morgon :) Eg har aldri prøvd tørrsjampo, men trur eg skal gjere det ein gong. Hadde vore greitt å ha!

    Gå ein tur om morgonen, og et ein god frukost! Les eitt oppmuntrande ord for dagen og planlegg dagen før kva du skal ha på deg, då kan du glede deg til morgonen, og då vert det kjekkare å legge seg tidlegare :p Trur eg… Gje Simen litt tid, og ikkje ver sint på han, eg veit ikkje om du er det, men dersom du er det, så gå over deg sjølv og gje han det han ikkje forventar. Lykke til!

  12. karolinenatalia said, on 18. oktober 2009 at 11:09

    Dere er veldig snille og ha akkurat nå, takk :)

  13. june said, on 18. oktober 2009 at 15:21

    du kommer til og elske meg nå, men det beste trikse for og få opp matlysen er og spise is! jeg tuller ikke, jobber som kokk og har hatt mye kosthold og ernering og is får igang forbrenningen og øker matlysten. jeg har selv prøvd det da man blir utrilig matlei som kokk. Velg gjerne saft iser, type sorbet eller lollipopp aktig, ikke sundt men det funker også smaker det GODT!

    og når det kommer til kjærligheten? stikk innom bloggen min og les innlegget jeg skrev om gutter.. alle har det problemet =)

    LYKKE TIL!

    jeg elsker foresten bloggen din =)

  14. Mona said, on 18. oktober 2009 at 15:45

    Huff, håper ting ordner seg mellom deg og Simen snart da! Og at du får tilbake kreftene!

  15. Christine said, on 18. oktober 2009 at 16:58

    Kjærligheten er ikke lett, og jeg kjenner meg igjen i det du skriver. I mitt tilfelle forandret kjæresten min seg veldig, plutselig var han ikke den samme gutten lenger.. Og jeg visste ikke hva jeg hadde gjort «galt». Ting var veldig vanskelig og jeg grublet enormt mye over hva jeg skulle gjøre. Vet ikke om det er noe lignende du opplever, men mitt råd er i hvertfall å snakke sammen, og om han trenger litt tid for seg selv bør du gi ham det. Du er en flott jente og jeg håper ting ordner seg:)

  16. CHRISTINAFRAAS said, on 18. oktober 2009 at 18:03

    jeg vasker håret hver dag, fordi det blir fort fett. dårlig vane. vasker man det skjeldenere blir det naturlig skjeldnere fett.

  17. Hilde said, on 18. oktober 2009 at 19:06

    Synes det er fint å pynte seg i helga:) Det er fint at de som jobber i butikker kler seg bra! Vasker håret ca samme som deg;)

  18. karolinenatalia said, on 18. oktober 2009 at 21:50

    Egentlig så elsker jeg is, June. Før spiste jeg det hele tiden. Kunne spise en to-liter alene liksom. Men har liksom ikke lyst på noe lenger. Annet enn appelsiner, får lyst på det på kvelden, men nå har vi ingen igjen :p Skal selvsagt lese innlegget ditt!

    Tusen takk for råd og andre kommentarer :)

  19. Ingrid Emilie said, on 19. oktober 2009 at 09:40

    Noenganger går man litt lei hverandre, hvertfall har jeg det ofte sånn vet ikke om det er sånn med deg og Simen da. Men allikevel : ) Håper virkelig det går bra mellom dere. Du er så herlig!
    Det er gøy å pynte seg litt på jobb, jobbet i en bokhandel før og det var alltid like gøy å kle seg litt ekstra pent. Nå har jeg ikke den muligheten, for det er mye griseri og jord i en blomsterbutikk. Vil jo ikke ødelegge de fine klærne! ;P

  20. karolinenatalia said, on 19. oktober 2009 at 17:52

    Så gøy at du har jobbet både i bokhandel og blomsterbutikk. Det er faktisk slike butikker jeg kunne tenkt meg å jobbe i, selv om jeg foretrekker litt mer mote-relaterte butikker. Skjønner at det ikke er så lett med blondekjole og tynne strømper i blomsterbutikk også :)

  21. Potato said, on 19. oktober 2009 at 19:14

    Jeg vasker håret ca 2 ganger i uken :p

  22. Den Kloke Ugle :) said, on 20. oktober 2009 at 00:02

    Huhei! Kan høres ut som du har en form for vinterdepresjon, jeg får alltid det når mørket kommer snikende på. Kjenner meg veldig igjen det der med at man må se litt tv, lese osv før man legger seg. Også blir man aldri uthvilt, uansett hvor mye man sover! Anbefaler deg å tvinge deg i sengs tidlig, og kanskje lese i noe kjedelig om du ikke sovner innen en halvtime. Å ha bra døgnrytme hvor man står opp til a-mennesketid er kjempeviktig, spesielt nå i mørketiden. Jeg snakker av erfaring! Gikk mange måneder med utrolig dårlig døgnrytme på vinterstid pga vinterdepresjon, som igjen førte til at jeg ikke orket å trene, ikke fikk noe dagslys fordi jeg la meg seint og våknet seint, pluss at jeg la på meg et par kilo og ble ganske deprimert. Nå var jeg et ganske ekstremtilfelle, blir sikkert ikke så ille til deg, men kan være lurt å tenke over at mørketiden kan gjøre deg ganske psykisk dårlig og lurt og gjøre noen tiltak mot det. Gå noen turer i dagslys, feks, hjelper mye! :-)

    Huff, er ikke meningen å skrive dette for å skremme deg, vil bare gjøre deg klar over det :D

    Kjedelig med kjærlighetsproblemene! Har du prøvd å snakke med han? Husk at å ha noen bumps in the road er veldig vanlig, selv om det er jævlig når det står som verst til. Håper det ordner seg! <3 :D

    Hyl, dette ble tidenes lengste innlegg jeg noensinne har gjort i en blogg. Jaja :D

  23. Louise said, on 21. oktober 2009 at 19:29

    wow!! har bott i oslo i snart ett och ett halvt år nu! aldrig förut hittat en norsk modeblogg som jag likt så godt som din!.. :)!!!.. du är super flink och inspirerande!!.. och det känns som att du är så lik mig haha fast det är ju inte säkert du tar som en komplimang, men vi har en förmåga att båda samla på oss mängder av olika saker, typ skooor (och det gör ju inte saken bättre att jag jobbar i sko-butik…).. handskar… blev lycklig i hjärtat när jag såg att det fanns en till som var lika crazy i det som jag och jackor!!! du delar många av mina passioner alltså :)!!!!.. hihi!!! STOR KRAM TILL DIG I VARTFALL!!!! :D

  24. karolinenatalia said, on 21. oktober 2009 at 21:07

    Tusen takk for infoen, kloke ugle. Setter veldig pris på det. Skal prøve å legge meg tidligere. Har faktisk begynt å lese før jeg legger meg, og det hjelper meg til å sovne raskere. Kjærligheten går det bedre med akkurat nå, så er i bedre humør. Da går dagen lettere :)

    Tusen takk, Louise. Det var kjempehyggelig å høre. Synes absolutt ikke det er noe galt i at du synes vi er like. Det er jo bare gøy at man har none like sider også. Hansker, sko, vesker og jakker er vel en liten passion jeg har, haha. Jeg jobber jo i veskebutikk, så da blir det ikke bedre som du sier :D


Legg igjen en kommentar

Følg med

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 25 andre følgere

