KAROLINE NATALIA.

OSLO LOVE

Posted in anbefales, generelt by karolinenatalia on 15. mars 2012

Jeg elsker denne byen! Skjønner rett og slett ikke at noen kan si at byen er stygg og at dette er det siste stedet i verden de ville bodd. Selvsagt er det områder som ikke er 100% perfekte og supersjarmerende, men det er jo så mange andre steder som er nydelige. Slik som Schweigaardsgate der jeg bor. Ah, det er gata i mitt hjerte. Selvsagt finest om sommeren, men ikke værst nå heller. Eller Bjølsenparken, bitteliten, få som vet om den, men så perfekt. Ekebergskrenten, stien opp forbi Ekebergrestauranten og videre mot ballsletta. Øyene i fjorden. Akerselva nedover mot sentrum. St. Hanshaugen og alle sidegatene til Ullevålsveien med blomstrende trær. Havna mot Aker Brygge. Bygdøy og Huk. Mange, mange steder, sikkert mange jeg ikke vet om engang.

Jeg synes faktisk denne byen er helt fantastisk. Så mange fine steder, så mye å gjøre, så mange koselig mennesker. Og samtidig er det så kort vei hjem til mamma og pappa og et av stedene som faktisk slår Oslo. Den dagen jeg finner ut at det er på tide med hus, hage og barn skal jeg flytte tilbake dit. Bedre sted å vokse opp kan jeg ikke tenke meg. Men til den tid kommer vil jeg være i Oslo!

Et stk veldig skitten hund etter en lang tur mot Ekeberg. Sikkert en halv kilo grus og jord som ble dusjet av han da vi kom hjem.

bloglovin

6 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Regine said, on 15. mars 2012 at 15:36

    Heh. Jeg har ikke vært så voldsomt imponert over Oslo de gangene jeg har vært der, men det kommer vel an på hvor en er. Jeg har for det meste vært i sentrum rundt Oslo S og Operaen – ikke akkurat nydelig. Nede med Aker brygge var det veldig fint da!

    • karolinenatalia said, on 15. mars 2012 at 21:51

      Det finnes fine områder i sentrum, Karl Johan ved Stortinget og slottsområdet med parken kan være ganske koselig. Nå har de jo laget en parkløkke på Tullinløkka også. Også har vi jo universitetsparken ved juridisk fakultet :) Men det kommer litt ann å været og folkemengden. Er det drittvær og lørdag misliker jeg sentrum, hehe.

  2. Cupcakes og champagne said, on 15. mars 2012 at 21:42

    Så herlig å lese! Jeg elsker Oslo jeg også :)

  3. Anita said, on 16. mars 2012 at 15:59

    Utsikten over oslo er fantastisk fra ekeberg :D

  4. Julie said, on 16. mars 2012 at 17:39

    Enig med deg, Oslo er en super by! Men tror nok jeg en dag kommer til å flytte ut av byen og bort fra alt kaos, da er det så mye hyggeligere å være her når du ikke er midt i det hele tiden. Det syns nå ihvertfall jeg ;)

  5. Lone Grønvold said, on 21. mars 2012 at 21:20

    Veit du hvor mye hunterstøvler koster på safari i hamar? som ikke er på salg? :-)) skal kjøpe skjønner duu.
    svar meg på bloggen min det er mye lettere for meg!! :-)


Legg igjen en kommentar

Følg

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 25 andre følgere

